Sunday, December 18, 2011

my respons

nak comment.tgk vid Tun tdi, and tgk gmbr ni n tgk vid panglima tu.

mahasiswa -
bertindak secara radikal tanpa fikir secara waras.mcm2 mana pun kena hormat jugak, so ini salah satu kelemahan yg dh ditunjuk, mcm mana nak bagitau ramai org yang mahasiswa boleh bersuara tapi akhirnya mcm ni jugak aksi yang diberi. pasti, kalau nak digunakan islam sbg salah satu faktor,tak ada diajarnya kita untuk bertindak secara mengutuk atau menghina, and jugak pasti, dalam ajaran agama lain pun xada mengajarkan pekara yang sama. so yes , mahasiswa ni agak kasar reaksi dia. Apa sangat pun protes yang boleh dia tunjuk dengan tarik gambar tu?

vid panglima-
apa mereka buat ni agak memalukan sbb mereka nak mempertegakan apa yang patut, tapi apa yang mereka buat adalah menunjukan kehebatan mereka yang tak seberapa tu, and sekali lagi menggunakan islam sebagai alasan, maaf, org sekarang mempelekehkan islam dan menggunakan ia sebagai senjata. tak rasa ke kita ni dah memalukan nama kita sendiri and secara xsedar kita lahirkan lagi third class mentality. nak selesaikan masalah bukan dengan dasar melihat pada pekara-pekara kecik. apa yang patut adalah melihat pada pekara yang meluas dulu.

so video Tun tu bole jadi betul and salah sbb dua2 stuff ni. students should study more. bukan sbb xberhak tapi, sbb xmatang.lantas reaksi mcm tdi mematikan terus ahli pelajar yang intelektual. leaders? they even insulting one another using gods name. drama atau statement berani?

Kesimpulan-
si mahasiswa yang tidak bertindak waras dan si panglima yang tahla, pathetic.

kalau secara kasar -
kau takbir, tapi kau nak ludah kat kepala org tu? mana ?
mahasiswa, kau nak tegakkan pemimpin, tapi kau sendiri mcm kurang hajar. mana?


get my lousy point? sorry im just saying.

No comments: