Thursday, December 1, 2011

assalamualaikum

Assalamualakum,

segali lagi diri ini terkandas dengan keputusan dan tersekat di tengah-tengah perjalanan. seperti mana gadis2 lain yang mahu dipimpin hingga ke ahkir hayatnya, aku: harus bediri tegak sendiri dan tidak bisa jatuh . penulisan aku tidak berasas, tidak ada didikan, tidak juga melahirkan keindahan, namun dengan penulisan dan lagu-lagu yang diiring, menulis adalah antara satu-satunya cara untuk aku menangis,ketawa dan becerita.

jika dibaca berulang-ulang , aku sedari, diri aku ini tidak pernah lari dari persoaalan dan kefahaman. aku yang terlalu banyak bertanya, terlalu takut untuk keluar, yaa semua, aku ini seorang penakut.

keinginan aku hanya satu, untuk berjalan berhijrah hingga penat, hingga akhir aku senyum lelah dan berkata " hahhh cukuplah, sampai sini saja" namun niat ini disangkal serakus-rakusnya oleh manusia, dunia, semua

jangan bagi aku masalah; diam diri, jangan bagi aku tekanan ; diam diri . jangan



kali ini
aku pasti
aku nak pergi
tinggalkan semua
izinkan aku untuk belari...



sekejap saja.

No comments: