Sunday, April 8, 2012

haha

kenapa kalau kita kasih tu, kita mesti lakukan sesuatu yang pedih sekali silap
kenapa?
kenapa kalau kita betul2 menghargaai sesuatu pasti ada sahaja yang salah
kenapa?
aku musykil atas keinginan aku sendiri
dan pastinya aku tahu kau yang membaca ini akan dibahagikan dengan beberapa rasa
1.munkin kau rasa apa aku rasa 2. mungkin kau mengatakan apa aku rasa ini sampah kerana sesungguhnya kau yakin dengan tujuan kau
3.kau tidak ada apa2 perasaan kerana kau bersungguh untuk menghormati entri aku 4. apa-apa yang lain
bebbalik pada soalan aku yang sangat menyintai apa yang aku
ada sekarang, tapi serigkali tesasar kerana hidup,cinta dan duit.
pahit pahitnya itu seringkali membesikan aku dan menjadikan aku lagi tidak beperikemanusian.
kenapa?

baik aku tanya kau, apa yang kau ingikan? jujurnya. duit? nama? atau entah kau pun tak tahu tapi dasarnya kau hanya ingin melalui kisah hidup kau.
aku minta kau jujur sbb aku tak ingin dengar dari mulut
aku nak kau jawab sendiri untuk diri kau.
aku tanya, atas semua tindak tanduk kau dan semua kepetusuan kau, apa sebabnya? adakah kerana kau mempercayai sesuatu buruk? lantas kau terus
terusan memnolak
atau kau membuat seribu alasan dan langsung tidak mempedulikan alasan sebenar dalam hati kau?
siapa aku? siapa kau dan siapa mereka? atas semua ciptaan kita sebagai manusia , siapa kita?
aku percaya kau mesti pasti dan pernah mencaci mengkritik atas manusia yang lain, dan aku tahu kau pun tahu, yang lain itu pun sama.
tapi aku tanya kau , apa buat kau jadi dimana kau sekarang.

No comments: