Monday, October 27, 2008

seni=trendsetter

sane sini ade perkataan mcm "we love art'' " its all about art " "anak art" mcm2 la pasal art . ramai sekarang meminati seni dalam hidup dorg .kebanyakan nye remaja mcm aku . merasakan mcm dimana indie disitu art(apa yang aku lihat) . paling popular skrg Print shirt dengan photography . baek . meh aku nak tanye . WHAT DOES THE WORD ART REALLY MEAN IN YOU GUYS PERSPECTIVE ?

menurut wikepedia . art dikate kan mcm ni

"Art is the process or product of deliberately and creatively arranging elements in a way that appeals to the senses or emotions, especially beauty. In its narrow sense, the word art most often refers specifically to the visual arts, including media such as painting, sculpture, and printmaking. However, "the arts" may also encompass a diverse range of human activities, creations, and modes of expression, including music and literature. Aesthetics is the branch of philosophy which studies art."

aku pergi gak those place yang pamerkan lukisan dari anak muda . k bagus kau nk bangun . mari kita bangun bersama . tapi banyak aku tgk mcm xbernilai untuk aku . aku xla hebat .tapi sebagai pencita seni aku bole bersuara . dan silakan mengutuk work aku . aku tadahal . aku pn beginner.sgt2 awal . mmg xpandai .tpi aku cukup menyampah tgk budak skrg dengan perangai budget dorg tu . seni ini dijadikan mcm zaman punk hiphop retro dulu2 . seni xkn penah lapuk dalam hidup . asal dijadikan trend? oke bagus kalau kite nk bangun kan seni tanah air kite . tapi lihat ape yang kau bawakan ? seriously to me itu bukan membangkitkan . aku sokong mereka yang menjadi dinding pembawa membangunkan seni ini tapi org yang menyokongnya. kau taw x ape yang kau cuba sampaikan sebenarnya??

ok contoh laaaa kan satu makhluk ni . die dengan cam dslr d60 . contoh laaa kan . jalan kat area pavie ke bb ke times ke . skali terjumpe mcm konon nye bernilai bagi dorang , k contohnye longkang kotor . so wahhh hebat nk amik . k shoot gambaar kat situ . di pamerkan . ok kualitinye standard mcm quality dslr . tape tadahal . kite bawa kepada pemahaman korg agar gambar tersebut . wut does it mean to you when u captured it?sampai x ape yang kau cube sampaikan?? betul mendalam ke pemahaman kau tu??? or kau saje nk mencapap or bile gambar tu cantik maka cantik la ia . pernah x kau buat research pasal photographer idola korg .or korg xde idola?

pernah ke kau study sejarah tentang seni sebenarnya . brp ism(xigt nk eja mcm mane) yang ade .aku berjalan ke KL melihat keadaan mereka kat sane . melepak kat tangga klcc dengan camera mereka . mencapap . seni ke tu? kire amek gmbr street ah? sehari dua tadahal . hari2?? mcm xberkembang . pastu skrg pavie plak dah dicemarkan budaya melepak ni . mane seni xdipandang rendah . sebb korg la punca utama . kalau korg nk taw sgt laaa kan artis mcm painter printmaker dan juga sculptor ni xla sepengotor mcm selalu org cerita kan . dorg ni kemas dan displin tinggi . kebanyakan yang slalu di ura2 kan uh byk yang dah di songsang kan .

korg suke sangat seni tu kan . so mcm ni ., bile org tanye laa . ape best sgt seni tuh??? ape ko bole buat with it? korg nk jawab mcm mane? ohh kalau ko suke art baru la rmi kenal . baru la bole fit in . baru la bole jadi cool!ko nk jawab mcm tu keee?? cari artis di malaysia yang betul2 terkenal . selain fashion kay . yang btl2 berjaya dalam bidang seni yang berpakaian cool mcm korg .skinny jeans bagai .or act mcm korg . cari la art student yang betul2 gila babs punye hebat yang belagak mcm mereka disana .

dulu aku x kesah sangat pasal sume ni . tapi bile aku dah belajar makin hari aku makin nampak teruknya . ade budak add aku dan bagi tgk flckr die kat aku . aku igt nk share pasal lukisan die ke tapi hampeh .gambar mencapap die! gile geram aku dibuatnye! mcm pokemak! sia2 la ko tunjuk .itu art keeEE??????seriously . aku nyampah .

aku xkesah seriously aku xkesah jika mereka btl nk mengetahui seni .tpi taw biarla dari hati . belajar la dan fahamila btl2 .jgn la nk ckp besar je

percayala.indah jika korg mendalami seni ni . kuatkan iman insyallah kau nampak yang seni tu sgt2 indah .

semua di dunia dicipta dengan kreativiti . even hidup pn . fikirlah hebatnye seni tu

so bile mak pak korg tanye .ape kau bole dapat . ko ckp la yang

"mak,ayah . leonardo da vinci tu bukan setakat melukis monalisa . tpi die dulu pernah melukis organ badan serta urat saraf nye skali supaya dalam bidang perubatan bole belajar untuk mengubati seseorng dalam bidang pembedahan dan sebagainya.tanpa lukisan tu , sampai sekarang xmungking pembedahan akan berjaya dengan sempurna .ibn sina melukis perjalanan jantung kita dan cara kita bernafas . apa jadi kalau tu semua tak ada?

kalau rase nk mendalam lagi . siapa la pewaris yang akan terus menulis kaligrafi dan mempertahankan seni islam dan melayu sekarang kalau bukan kita semua?

think .intresting kan .

1 comment:

aqilahairan said...

beb!
those words up there
i salute u okaayy

betol sgt2344567!

miss u anyway